Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER FOR PURE CASHMERE

  1. GENERELT

Disse handelsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på purecashmere.dk til levering i Danmark.

purecashmere.dk ejes og drives af Pure Cashmere, CVR-nr. 27068812, A N Hansens Allé 15, 2., 2900 Hellerup, tlf. +45 31 42 30 70, kundeservice@purecashmere.dk .

Aftalerne indgås på dansk. Betingelserne for fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via purecashmere.dk.

Priserne er dagspriser angivet i danske kroner (DKK) inkl. moms.

Følgende handelsbetingelser gælder for dit køb på purecashmere.dk, og ved at afgive en ordre gennem purecashmere.dk accepteret du at være bundet af dem. Du vil ikke kunne foretage et køb på Hjemmesiden uden at acceptere vores handelsbetingelser.

Hvis du har spørgsmål vedrørende vores handelsbetingelser, bedes du kontakte vores kundeservice på kundeservice@purecashmere.dk eller på telefon 31 42 30 70.

Bemærk, at vores handelsbetingelser kan ændre sig over tid. Du vil ikke modtage direkte besked om sådanne ændringer. Af denne grund anbefaler vi, at du læser vores handelsbetingelser inden hvert køb.

Purecashmere.dk er en e-mærket netbutik. E-mærket er den danske mærkningsordning, der beskytter dig før, under og efter handel på nettet. Det er din sikkerhed for at vi lever op til gældende dansk lov samt en række særlige forbrugerbeskyttende krav.

Når du har handlet på en e-mærket webshop er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på e-mærket.dk eller ring på tlf. 44 85 85 90. Du har altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.

 

  1. BESTILLING

Der er enkelt at handle hos os:

  1. Du vælger de varer, du vil købe og lægger dem i shopping bagen. Klik derefter på SHOPPING BAG. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
  2. Når du er klar til at bestille, klikker du på knappen ”CHECK UD”, hvor du indtaster din email, dit navn, din adresse og dit telefonnummer.
  3. Klik på knappen "FORTSÆT TIL LEVERINGSFORM" og vælg leveringsform.
  4. Klik derefter på knappen "FORTSÆT TIL BETALINGSSFORM" for at vælge betalingsform.
  5. Godkend vores handelsbetingelser.
  6. Tjek at alle oplysninger er korrekte på bestillingssiden og godkend dit køb ved at trykke på knappen ”BETAL NU”. Herefter går din ordre videre til purecashmere.dk

For at handle på purecashmere.dk skal du være fyldt 18 år. Er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Ved at afgive din bestilling accepterer du at være bundet af vores handelsbetingelser. Når din bestilling er afgivet, modtager du en ordrebekræftelse per e-mail, der også indeholder handelsbetingelserne

Bestillinger afgivet i weekender eller på helligdage vil blive behandlet på den efterfølgende hverdag. I perioder med høj ordrevolumen kan der forekomme forsinkelser.

 

  1. BETALING

Vi modtager betaling med MobilePay og følgende betalingskort:

Dankort - VISA/Dankort - VISA - MasterCard

Vi tager ikke kortgebyrer.

Når du godkender et køb og anvender et internationalt betalingskort eller MobilePay som betalingsmiddel, reserverer vi beløbet på dit valgte betalingskort.

Vi trækker først beløbet, når varerne afsendes til din valgte leveringsadresse. Når beløbet trækkes på kortet, ophæves reservationen automatisk.

Har du spørgsmål til ovenstående, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte vores kundeservice på purecashmere.dk.

Kommunikation mellem betalingssystem og kortindehaver foregår via en krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer).

 

  1. LEVERING

Purecashmere.dk leverer kun til Danmark. Alle varer leveres gratis med GLS og PostNord, og du kan selv vælge om du vil have pakken leveret på arbejdspladsen, hjemme på privatadressen eller i en pakkeshop i nærheden af din bopæl eller efter eget valg.

Vi leverer typisk varerne 1-5 hverdage efter dit køb. Vi bestræber os altid på at sende varerne så hurtigt som muligt efter modtaget ordre. En ordre afgivet i weekenden eller på en helligdag  vil blive behandlet på den følgende arbejdsdag.

Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil selvfølgelig ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.

Bemærk, at du er ansvarlig for de produkter, du har bestilt, efter at leveringen er gennemført. Hvis pakken ser ud til at være beskadiget, beder vi dig nægte modtagelse af den.

Vi opfordrer til, at du undersøger dine varer for eventuelle defekter og underretter os herom. Skulle det ske, at en eller flere varer er defekte, der mangler en vare i din levering, eller en eller flere varer er forkerte i forhold til bestillingen, har du selvfølgelig mulighed for at returnere den defekte vare. Vi vil i sådanne tilfælde naturligvis tilbagebetale købsprisen og alle leveringsomkostninger.

 

  1. RET TIL FORTRYDELSE OG BYTTE

Hos Pure Cashmere har du 30 dages ret til at bytte til en anden vare eller fortryde dit køb. I visse perioder, for eksempel ved Black Friday og jul, kan vi endvidere forlænge bytte- og fortrydelsesretten yderligere. I givet tilfælde annonceres dette på forsiden. Derudover kan du kontakte os for at drøfte en længere bytte- og fortrydelsesret for en specifik order, for eksempel hvis du køber en gave i ekstra god tid.

De 30 dages bytte- og fortrydelsesret gælder efter modtagelsen af varen/varerne. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber bytte- og fortrydelsesfristen fra du modtager den sidste vare. 

Hvis du har modtaget en vare købt fra purecashmere.dk som gave, og ikke ønsker denne, se separat afsnit GAVER nedenfor.

Bemærk: Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden at samtidig give os besked.

 

  1. SÅDAN BENYTTER DU DIN BYTTE- OG FORTRYDELSESRET
1. Meddel os:

Du fortryder og bytter ved at give os besked om, at du fortryder eller vil bytte din vare.

Det nemmeste er, at du sender en e-mail til kundeservice@purecashmere.dk, hvor du meddeler, at du fortryder eller vil bytte til en anden vare.

Oplys venligst dit ordrenummer og/eller navnet på den, der har bestilt, når du kontakter os.

Hvis du kun vil bytte varen, behøver vi ikke modtage en fortrydelsesformular fra dig.

Hvis du fortryder købet og vil returnere varen, må du gerne benytte fortrydelsesformularen, når du sender varen retur. Vi sender altid en fortrydelsesformular sammen med ordren, men du kan også hente den her: fortrydelsesformular.

2. Valg af måde at returnere på:

Når du har kontaktet os, finder vi sammen ud af, hvordan du nemmest leverer os den vare, du vil returnere eller bytte. Der er følgende muligheder:

a) Vi sender dig en returlabel med forudbetalt fragt, som du kan printe, via e-mail.
b) Vi sender dig en returlabel med forudbetalt fragt per post.
c) Du betaler selv returfragten og kan bagefter få fragt-udgiften refunderet af os. Læs mere nedenfor i pkt. 3.
d) Du afleverer varen hos os på Pure Cashmeres adresse. Hvis du kun vil bytte, kan du modtage den ønskede vare samtidigt som du afleverer varen. Bemærk venligst, at varer p.t. ikke kan leveres personligt på virksomhedens adresse uden aftale herom. Adresse: Pure Cashmere, A N Hansens Allé 15, 2., 2900 Hellerup.

 

3. Send eller afleveren varen til Pure Cashmere:

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har givet os besked om fortrydelsen. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Du må gerne vedlægge kopi af ordrebekræftelse eller kvittering sammen med den returnerede vare. Vi har i det mindste brug for ordrenummer eller købers navn.

Du bør sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den til os. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varen, indtil vi modtager den.

Ad 2. c)

Hvis du selv betaler returfragten, så kan vi refundere fragt-udlægget via MobilePay eller sætte beløbet ind på din bankkonto. I givet tilfælde skal du oplyse MobilePay nr eller dit bankkonto. Send også foto på kvitteringen, hvor fragtomkostninger fremgår, til os via e-mail til kundeservice@purecashmere.dk eller på sms 31 42 30 70. Vi refunderer fragtbeløbet så hurtigt som muligt.

Gem kvittering, inkl. oplysning om fragtomkostninger, samt evt. track- and trace-nummer.

Bemærk, at hvis du vælger en anden distributør end GLS og Postnord, refunderer vi kun rimelige forsendelsesomkostninger. Du har selv ansvaret for varen, indtil vi modtager den, og vi anbefaler dig derfor at benytte en ydelse, hvor forsendelsen kan spores, når varen sendes retur, samt at varen sendes som pakkepost.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr efterkrav.

Send pakken til:

Pure Cashmere

A N Hansens Allé 15, 2.

2900 Hellerup

 

  1. VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

For at modtage hele købsbeløbet retur må du gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Med andre ord: Du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Hvis du har brugt varen på en måde, som man ikke må eller kan i en fysisk butik, og vi derfor ikke kan sælge den som ny til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage.

 

  1. TILBAGEBETALING

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødvendig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

 

  1. GAVER

Hvis du har modtaget en gave, der er købt hos Pure Cashmere og ønsker at returnere varen, har du følgende muligheder:

Vi kan bytte den til en anden vare af tilsvarende værdi, udstede et tilgodebevis, eller udstede et gavekort. Du har som gavemodtager til udløbet af 30 dage (fra du modtog gaven) til at gøre opmærksom på at du fortryder og herefter 14 dage til at sende gaven retur.

Finder du derimod en vare, der er dyrere, har du mulighed for at betale differencen, hvis du ønsker at få den tilsendt i stedet.

Pengene kan også refunderes ved forevisning af kvittering/ordrebekræftelse. Af sikkerhedsmæssige grunde tilbagebetaler vi kun til det kreditkort, som er blevet anvendt til købet af gaven i første omgang. Kontakt os på kundeservice@purecashmere.dk, hvis du ønsker en anden fremgangsmåde.

Kontakt os venligst, for eksempel ved at sende en e-mail til kundeservice@purecashmere.dk, hvor du meddeler, at du ønsker at bytte varen eller få penge refunderet.

 

  1. REKLAMATION - HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN

Vi håber selvfølgelig, at reklamation ikke bliver aktuelt for dig, men skulle det ske, vil vi gøre vores yderste for at løse problemet så hurtigt som muligt.

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du har ret til at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var tilstede da varen blev solgt. Du kan enten kan få den mangelfulde vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Reklamationsretten gælder i 2 år fra leveringstidspunktet og omfatter fabrikations- og materialefejl. Reklamationsretten dækker ikke, når fejl, skader eller slitage opstår pga. forkert anvendelse, manglende vedligeholdelse, eller almindeligt slid.

Du skal henvende dig inden for "rimelig tid" inden efter at du har opdaget fejlen. Henvender du dig inden for 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen, vil din reklamation altid være rettidig.

Vi anerkender ikke reklamationer, hvis det af varen fremgår, at der er udøvet misligholdelse af varen for eksempel fejlvask og lignende.

Du bedes venligst kontakte os inden fremsendelse af varen i forbindelse med evt. reklamation. Du kan reklamere ved at henvende dig til os på kundeservice@purecashmere.dk eller tlf. 31 42 30 70. Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Tag gerne et billede og vedhæft din mail. Oplys venligst også hvilket ordrenummer varen har, eller vedhæft kopi/billede af ordrebekræftelse/kvittering.

Vi beder dig såvidt muligt om at returnere med GLS eller PostNord Pakkeshop, helst med en forudbetalt returlabel, du har modtaget fra os ved din reklamation. Hvis du selv betaler returfragten, så refunderer vi den ved at indbetale beløbet på den konto, du har betalt med. I givet tilfælde refunderer vi fragtbeløbet så hurtigt som muligt.

Gem kvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Varen skal sendes til:

Pure Cashmere

A N Hansens Allé 15, 2.

2900 Hellerup

Husk at varen skal sendes i forsvarlig emballage og at få en kvittering for afsendelse. Vi refunderer dine rimelige fragtomkostninger, hvis reklamationen er berettiget.

Bemærk: Vi ikke modtager pakker sendt pr efterkrav.

Bemærk også, at varer p.t. ikke kan leveres personligt på virksomhedens adresse uden aftale herom.

 

  1. OPLYSNING OM KLAGEMULIGHEDER

Såfremt du har noget at klage over, håber vi du vil kontakte os på Pure Cashmere først for at finde ud af, om vi ikke kan finde en løsning. Send en mail til kundeservice@purecashmere.dk eller ring til Kundeservice på tlf. 31 42 30 70.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop som Pure Cashmere, kan du imidlertid få behandlet din sag gratis - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  
 

12. LOVVALG OG VÆRNETING

Køb af varer på purecashmere.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

 

13. STANDFORTRYDELSESFORMULAR

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Pure Cashmere

A N Hansens Allé 15, 2.

2900 Hellerup

kundeservice@purecashmere.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

 

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 29. maj 2024